Benliği Bırak! - Dua Melekleri | Dua Sitesi

Benliği Bırak!

Seyyid Ahmed er-Rıfâî Kuddise Sırruh Hazretleri buyuruyorlar ki :
Görmüyor musun? Şeytan kendi nefsine uyup da Âdem'e "Ben senden daha hayırlıyım" dediği için Allah onu lanetledi. Kârûn, malının çokluğuna aldanıp da "Muhakkak ki bu malı bilgim sayesinde kazandım" dediği için Allah onu bütün malı-mülkü ile berâber yerin dibine batırdı. Yine bunun gibi, melekler, tesbîhlerini ve takdîslerini önemsedikleri için, "Yâ Rabbi, biz seni tesbîh ve takdîs ederiz" dedikleri için Allah onlara Âdem'e secde etmelerini emretti. Aynı şekilde "Ben" diyen herkese Allahu Teâlâ, "Hayır! Aslâ ben deme!" demiş ve "Ben" diyenleri "esfel-i sâfilîn"e düşürmüşdür. Her kim de "Sen" demişse, Allah onu "a'lâ-yı 'ılliyyîn"e yükseltmişdir.
Terk eyle mâsivâyı gözet sırr-ı vahdeti
Benlik hayâlin eyleme zinhâr sen sen ol

Yorum Gönder

0 Yorumlar