Ey Beni Dervîş Bilen Nem Ola Dervîş Benim - Dua Melekleri | Dua Sitesi

Ey Beni Dervîş Bilen Nem Ola Dervîş Benim


NUTK-İ ŞERÎF

Ey dervîş diyen bana nem durur dervîş benim
Dervîşlik yaylasında hareketim kış benim

Kendözümü görürem sallanuban yürürem
Buğz u kibr ü 'adâvet gönlümü almış benim

Dervîş adın edindim dervîş donun donandım
Yola bakdım utandım hep işim yanlış benim

Şeyhim kamudan ulu yolda uludan ulu
Gönlüm idi kaygulu nefsim âsâyiş benim

Hırkam tâcım gözlerem fâsid işler işlerem
Her yanımdan gizlerem bin bir fâsid iş benim

Yoldan haber sorarlar eydürem inanırlar
Kalbim sâfî sanırlar vay ne düşvâr iş benim

İçerime bakarsan buçuk pulluk nesne yok
Taşramın gavgâsından 'âlemler dolmuş benim

Sûretim güler halka kanı ya kulluk Hakk'a
Bu dirliğime baka hep işim yanlış benim

Yûnus eydür yârenler ey gerçeğim erenler
Bu yolda olan hâller Allah'a kalmış benim

Yûnus Emre
Kuddise Sırruh

Yorum Gönder

0 Yorumlar