Mevlidü'n-Nebî Gecesinde Neler Yapmalıyız? - Dua Melekleri | Dua Sitesi

Mevlidü'n-Nebî Gecesinde Neler Yapmalıyız?

Muzaffer Efendi Hazretleri Leyle-i Mevlid hakkındaki bir hutbelerinde buyurdular ki :
Mü'minler! İşte bu mübârek gece, bu kudsî gece anlatmakla bitmez. O akşam, dînî vecîbelerini yerine getir. Cemâate çık. Hayır hasenât yap. Kur`ân-ı Kerîm tilâvet ettir, Mevlid-i Şerîf okuttur, kendin oku, o da câiz. Kur`ân-ı Kerîm okut yâhud oku. "Ben Kur`ânı iyi bilmiyorum" dersen, bildiğin sûreleri oku. İslâm dîninde müşkülât, güçlük yok. Allahu Sübhânehû ve Teâlâ Kitâb-ı Kerîm'inde, "فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ fakraû mâ teyessere minel Kur`ân" buyuruyor. Kur`ân'ı bildiğin yerden, bildiğin kadar oku. "Ben onu da bilmiyorum, hiç bilmiyorum" dersen, yakışmaz. Bir müslümâna Allah'ın kitâbından hiç bir sûre-i celîleyi ezberlememek, bilmemek yakışmaz. Hiç bilmiyorsan, yeni islâm oldunsa, hiç olmazsa, tevhîd-i şerîfi oku yani "Lâilâheillallah Muhammedü'r-Resûlullah" de. O akşam fukarâyı da sevindiriniz. Yoksulları sevindirin. Hısım akrabâlarınızı tebrîk ediniz. 
Büyük gecemiz! Büyük bayram! Vaktiyle âbâ u ecdâdımız tarafından, Rebîulevvel ayının birinci gününden, otuzuncu gününe kadar, büyük ziyâfetler verilir, mevlid cemiyetleri tanzîm edilir, Kur`ân cemiyyetleri yapılırdı. Bir ay! Yani bir ay donanma yapılırdı.
O akşamı ihmâl etmezsen, hiç olmazsa yatsı namazına cemâate çıkarsan, sabah namazına cemâate çıkarsan, geceyi ihyâ etmiş olursun. Bak ne diyorum, konuştuğum söze dikkat et! Yatsı ile sabahı cemâatle kıldın mı gece ihyâ olmuş demekdir. Hele yatsıdan sonra Âmenerresûlü'yü okursan, defter-i a'mâline sabaha kadar ibâdet sevâbı yazılır. Biliyorsan ezberle, bilmiyorsan öğren.
Hısım akrabâyı tebrîk et. O akşam bir sürûr duy. Çünkü Muhammed Mustafâ zuhûr etmişdir. Ola ki kalbinde muhabbet-i Muhammedî tulû eder. Resûlullah'ın bir nazar-ı muhabbetine uğrarsan ebedî saâdeti kazandın demekdir. Bir daha söylüyorum! Resûlullah'ın bir nazar-ı muhabbetine yani Peygamber'in sevgiyle bir bakışına uğrarsan ebedî saâdeti kazandın.
 Geldi çün ol hayrü'1-enâm
Oldu müşerref hâss ü âmm
Hakk'dan ana bin bin selâm
Mâh-ı mübârekdir gelen


Yorum Gönder

0 Yorumlar